چرا پوست بینی بعد از جراحی زیبایی بینی چرب می شود
نوشته شده توسط : drmohandes

دلایل چرب شدن بینی بعد از جراحی بینی

واکنش بینی شما نسبت به یک تروما که در حال حاضر از بین رفته است چیز عجیبی نیست. این تروما یک واکنش محافظتی ایجاد کرده است که شامل ترشح از غدد چربی می شود. بینی شما بعد جراحی حداقل به مدت یک هفته پاندپیچی می شود. این باعث می شود که منافذ پوست بسته شود در نتیجه پوست چربی هایی تولید می کند که شما به مدت یک هفته نمی توانید آنها را تمیز کنید. مطمئن باشید که این شرایط موقتی است و با فروکش کردن ورم بینی از بین خواهد رفت.

کنترل چربی بینی بعد از جراحی بینی

محصولات متعددی برای درمان چربی بیش از حد پوست تولید شده که در داروخانه ها موجود است. یک متخصص پوست می تواند توصیه های خوبی برای درمان چربی پوست و آکنه به شما ارائه کند. وقتی که باندپیچی و اسپلینت بینی برداشته شد با یک تونر ساده می توانید به آرامی و طور منظم پوست بینی خود را پاک کنید. اما باید به خاطر داشته باشید پوست خود را فشار ندهید و محکم نمالید. بعضی از لایه بردار ها هم می توانند برای این شرایط مناسب باشد اما از مصرف بیش از حد آن باید خودداری کنید چون پوست بینی بعد از جراحی خیلی حساس می شود.

در واقع این خیلی مهم است که از هر گونه درمانی که شامل فشار دادن بینی می شود خودداری کنید. حتی از نوارهایی که برای جذب چربی بینی و باز کردن منافذ پوست چرب طراحی شده است حداقل تا سه ماه باید اجتناب شود. مهم ترین مساله این است که به خاطر داشته باشید که بینی شما جراحی شده است و احتیاج به درمان و مراقبت دارد.

تقریبا یک ماه بعد از جراحی، می توان از پیلینگ های نرم و مناسب برای بعد از جراحی بینی استفاده کرد تا منافذ پوست باز شود.

دلایل چرب شدن بینی بعد از عمل رینوپلاستی 

برای درمان چرب شدن بینی پس از عمل جراحی چه کارهایی می توانید انجام دهید ؟

تعدادی از محصولات به طور خاص برای درمان پوستهای چرب طراحی شدهاند و در دسترس هستند. یک پزشک میتواند درمورد روش مناسب مراقبت از پوست جهت کاهش چربی بینی و آکنه به شما کمک کند و مشاورههایی را ارائه دهد.هنگامی که نوارهای پانسمان برداشته میشوند، پاکسازی ملایم و منظم با یک تونر ساده کمک کننده است. اما این کار را باید با احتیاط، بدون مالش و ماساژ و با ملایمت انجام دهید.برخی از لایه بردارها برای استفاده مناسب هستند، اما از مصرف لایه بردارهای تهاجمی جلوگیری کنید، زیرا پوست میتواند در مراحل اولیه پس از عمل جراحی بینی بسیار حساس باشد.

در حقیقت، بسیار مهم است که از هر گونه درمان تهاجمی که موجب وارد شدن فشار به بینی میشود، جلوگیری گردد. حتی باید از مصرف نوارهایی که برای جذب چربی اضافی مورد استفاده قرار میگیرند و منافذ را باز میکنند حداقل برای مدت سه ماه پرهیز نمایید. مهم است که به یاد داشته باشید بینی شما تحت عمل جراحی قرار گرفته است و نیاز به مراقبت دارد.تقریباً یک ماه پس از عمل جراحی بینی میتوانید از برخی لایه بردارها استفاده کنید. برخی از لایه بردارهای مخصوص پوست وجود دارد که منافذ را باز میکنند، پوست را بهبود میبخشند و برای بینی که تحت عمل جراحی قرار گرفته است، مناسب هستند. قبل از شروع هرگونه درمان، چه در خانه و چه توسط متخصص پوست و زیبایی، جهت مشاوره، راهنمایی و توصیههای پس از عمل به پزشک جراح خود مراجعه کنید.

چرب شدن بینی بعد از عمل رینوپلاستی جزو عوارض طبیعی به شمار می‌رود که به علت‌هایی که در این مقاله بررسی کردیم، ایجاد می‌شود. اما مهم‌ترین نکته این است که بیماران برای از بین بردن این چربی از روش‌های نامتعارف و مضر استفاده نکنند. حتی در صورتی که قصد دارید زمانی که پانسمان و چسب وجود دارد، چربی پوست را از بین ببرید، حتما با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی دهان، فک و صورت هستند. ایشان پیش از جراحی مشاوره کامل به بیماران خود می‌دهند. همچنین پس از جراحی نیز در بازه‌های زمانی منظم با بیماران خود ملاقات می‌کنند و در دوران نقاهت نیز همراه آن‌ها خواهند بود. بنابراین می‌توانند درباره روش‌های مختلف از بین بردن چربی بینی بعد از رینوپلاستی آن‌ها را راهنمایی کنند. برای مشاوره یا رزرو زمان ملاقات حضوری با دکتر سزاوار می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت ایشان استفاده کنید.





:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: